50 plekken waar je domeinnaam nog meer opvalt

Een domeinnaam gebruik je niet alleen voor je website, maar is onderdeel van een allround on- en offline marketing campagne. Waar kan je een domeinnaam overal opzetten om nog meer bereik te creëren?

Welke branding kan je allemaal met je domeinnaam doen zonder een ‘miljoen’

Regelmatig heb ik gesprekken met potentiële kopers van domeinnamen. Veel domeinkopers denken dat de domeinnaam alleen is voor de website. Los van de kwaliteit van een naam (en prijscomponent) kies ik voor een holistische ‘branding’ benadering, waarbij ik geïnteresseerde kopers wijs op eindeloze mogelijkheden voor extra exposure.

Hoe kan je je domeinnaam extra inzetten voor branding en exposure

Zowel online als offline kan je je domeinnaam inzetten voor extra branding en exposure. Onderstaande opsomming dient ter inspiratie:

Online media, marketing & branding
– email
– Google
– Display campagnes
– Paid ads (visible url)
– Instagram
– Facebook
– SMS en messenger services
– Screensavers
– Presentaties
– e-Books
– Linkbuilding & mentions
– TV reclame

Offline Marketing

– Print & drukwerk
– Posters in bushokjes
– Flyers & stickers
– Briefhoofd
– Boeken
– Beursstand
– Visitekaartjes
– Stadionreclame
– Vliegtuigen

Branding en marketing op straat

– Digitale Billboards
– Pandbelettering & Gevelreclame
– Etalage ruiten
– Kentekenhouder
– Bumpers
– Stadsbussen
– Bedrijfsauto & Bedrijfsbus
– Bouwdoeken / Hekwerkbanners
– Gadgets & Give Aways
– Bedrijfskleding/ Shirts/ Jassen
– Bouwmaterieel & Schaftketen
– Petjes
– Auto”s en aanhangers
– Hemden & Boorden
– Mondkapjes
– Laptopsleeves
– Telefoonhoesjes
– Vlaggen
– Draagtassen
– Bezorgscooter

Space
– Als je Elon Musk of Jeff Bezos bent: je raket

Als domeinnaampurist zie ik overal goede en minder goede domeinnamen. Als ik offline een goede URL spot, dan gaat deze in mijn inmiddels grote foto archief. Die namen deel ik nog wel eens.